Za dobijanje potrebne kvadrature bilo je potrebno ujediniti čak tri lokala, dok je sam salon koncipiran tako da odgovori istovremeno i na zahteve kupaca i na zahteve arhitekata.
Na ekskluzivnoj lokaciji u Beogradu na vodi, na adresi Bulevar Vudroa Vilsona 8a, kompanija EuroDOM predstavila je novi koncept salona EuroDOM Tile & Style, koji nudi jedinstveno iskustvo kupovine luksuznih elemenata vodećih svetskih proizvođača za opremanje enterijera i eksterijera.
Našu pažnju je privukao dizajn enterijera salona, u kome se prepliću mašta i funkcionalnost, otmenost i jednostavnost, a zasluge za ovakvo oblikovanje pripadaju beogradskom IZBA Studiju. Arhitektica Jelena Protić, autorka projekta, do detalja nas upoznaje sa čitavim projektom.
Odgovor na zahteve i kupaca i arhitekata
Kako za portal Dizajn Enterijera navodi Protić, za potrebe EuroDOM-a bilo je potrebno obezbediti lokal od minimum 300 metara kvadratnih.
“S obzirom na površinu postojećih lokala na izabranoj lokaciji, bilo je potrebno ujediniti čak tri jedinice kako bismo dobili odgovarajuću kvadraturu” – kaže naša sagovornica.
Shodno tome, prilikom spajanja jedinica arhitekte su vodile računa da naprave celinu u kojoj se neće osetiti podela.
“Salon je koncipiran tako da odgovori istovremno na zahteve kupaca i arhitekata. Shodno tome napravili smo zone prodaje i prezentacije koje će omogućiti budućim kupcima prvenstveno uvid u mogućnosti i bogat asortiman koji nam nudi EuroDOM” – objašnjava Protić.
Mnogo smo učili i stvarali na realizaciji želje da napravimo salon koji će moći da parira i inostranim salonima.
Kako dalje navodi, sama saradnja sa EuroDOM-om se može okarakterisati kao “zanimljiva priča”, naročito sa aspekta mladih dizajnera i arhitekata, kojima može da prenese poruku kako se rad i trud prepoznaju i da treba verovati u svoje snove.
“Jedan od mojih izvedenih radova, kao mladog arhitekte, vlasnica EuroDOM-a Ljiljana Jelušić je zapazila na mojoj Instagram stranici i tada me je kontaktirala. U pitanju je bio angažman za značajno manji projekat, nakon čega će uslediti saradnja i za novi salon EuroDOM-a koji je tema ovog razgovora” – kaže Protić.
“Nakon toga se nastavlja jedna divna saradnja, kroz koju smo zajedno mnogo učili i stvarali na realizaciji želje da napravimo salon koji ce moći da parira i inostranim salonima, jer su i Beograd i EuroDOM postali deo tog tržišta” – navodi naša sagovornica.
Stručna pomoć zaposlenih iz prodaje
Kako dalje objašnjava Jelena Protić, put izrade projekta je bio veoma zahtevan i višeslojan.
Nakon završenog koncepta i funkcionalnog rešenja prostora, s obzirom na asortiman i količinu robe koju je bilo potrebno izložiti, bila joj je potrebna i stručna pomoć zaposlenih iz prodaje.
“Zahvaljujući njima uspela sam da saznam kako kupci reaguju na izložene proizvode i koliko je bitno napraviti dobar izbor, kao i način na koji treba prezentovati asortiman” – kaže dizajnerka enterijera i dodaje:
“Akcenat je bio na prezentaciji specifičnog dizajna samih proizvoda i završnim obradama, tako da enterijer prostora nije konkurisao već je bio u službi prezentacije samih proizvoda”.
Biblioteka celokupnog asortimana deo je enterijera ovog prostora i na usluzi je budućim kupcima i arhitektama.
Na pitanje kako je organizovan način prezentacije keramike i sanitarija, Protić navodi da je jedno od njenih prvih pitanja u procesu izrade projekta bilo i koji je broj uzoraka keramike u asortimanu.
“Nakon saznanja količine i broja kolekcija koju EuroDOM nudi, shvatila sam da je to zaista jedna od najvećih kolekcija na ovom tržištu, pa je tako i nastala ideja o biblioteci celokupnog asortimana koja je deo enterijera ovog prostora i koja je na usluzi budućim kupcima i arhitektama u cilju stvaranja velikog broja mogućnosti i ideja” – kaže sagovornica Gradnje.
Sličan pristup, dodaje, imali su i sa sanitarijom, s tom razlikom što je kod sanitarije akcent stavljen na mogućnostima završnih obrada.
Mogućnost kombinacija poznatih brendova
Protić naglašava da je EuroDOM zastupnik mnogih poznatih brendova u svetu dizajna, među kojima su i Florim, Catalano, Flaminia, Gessi, Fanitni, Paffoni, Appiani, Jacuzzi, Geesa ili Effegibi.
“Neki od ovih brendova su u samom vrhu premium brendova, ali smo se trudili da napravimo asortiman koji će odgovoriti na mnoge zahteve klijenta” – objašnjava dizajnerka.
Tako su, dodaje, i nastali ambijenti kupatila gde se nazire mogućnost kombinacija navedenih brendova.
Ukoliko je vaš izbor Gessi, dovoljna vam je “mala crna haljina”, u ovom slučaju neka od neutralnih pločica iz asortimana Florim.
Kada su u pitanju kolekcije koje bi posebno istakla, naša sagovornica ističe da je Gessi dobio najveću pažnju, prvenstveno zbog svog prepoznatljivog i vanvremenskog dizajna.
“Često volim da napravim paralelu sa Gessijem i dobrim komadom nakita. Ukoliko je vaš izbor Gessi, dovoljna vam je ‘mala crna haljina’, u ovom slučaju neka od neutralnih pločica iz asortimana Florim, i sigurna sam da imate dobitnu kombinaciju da budete zvezda večeri među kupatilima” – kaže Protić.
Velike mogućnosti u primeni pločica
Što se pak tiče preporuka za arhitekte i buduće kupce, Protić skreće pažnju da prilikom kupovine keramike vode računa o poreklu, kao i o samom kvalitetu keramike.
“Nakon toga dolazi estetika, koja je individualna za svakog korisnika, gde je na kraju najbitnije da se on oseća dobro u svom okruženju. A dobar izbor je moguće napraviti kada imate i dobar asortiman i informacije koje mogu da odgovore zahtevu svakog kupca” – kaže naša sagovornica i dodaje:
“Napomenula bih još i velike mogućnosti u primeni pločica u izradi enterijera. Ukoliko vam nedostaje ideja, predlog je da posetite EuroDOM salon na novoj lokaciji i pogledate na koji način smo se poigrali sa ovim materijalom”.
Foto-galerija
Faktografija
- naziv projekta: EuroDOM Showroom
- tip projekta: poslovni enterijer
- autori: Studio IZBA
- adresa: Bulevar Vudroa Vilsona 8a, Novi Beograd
- godina: 2023.
- fotografija: Miloš Martinovic