Bavljenje filozofijom i ostalim društvenim naukama uglavnom zahteva mnogo vremena za razmišljanje. I onda kada se stan prilagođava osobama kojima je ova nauka primarna delatnost, jasno je da će u njemu biti mnogo prostora za takav vid aktivnosti.

Smešten u glavnom gradu Rusije, ovaj stan od 82 metara kvadratnih uređen je od strane CXE MA studija. Bilo je potrebno stvoriti prostor za par koji iznad svega ceni tišinu i samoću i kome je umni rad na prvom mestu, prenosi ArchDaily.

Kada se dizajnira prostor za par sa ovakvim interesovanjima, jasno je na šta je stavljen glavni akcenat – polica sa knjigama.

Prostranost i intima

Klijenti su stavili pred studio jasan zadatak, žele prostor koji je dovoljno prostran, ali i napravljen tako da ima delove gde svako može da ima kutak za sebe. Zbog toga je je u stanu napravljeno dosta pregradnih delova, ali je za to odabrana ekološka šperploča.

Bilo je potrebno stvoriti prostor za par koji iznad svega ceni tišinu i samoću i kome je umni rad na prvom mestu.

Dnevna soba u kojoj se nalazi velika polica sa knjigama je najveća prostorija u stanu. U njoj se nalazi siva sofa, veliki drveni sto i još nekoliko komada nameštaja. Trpezarija je takođe smeštena u ovom delu, a kuhinja je delimično odvojena kako bi prostor za kuvanje imao svoje mesto. Zatvoreni balkon poslužio je kao još jedan dodatni prostor u kom su smeštene dve stolice i sto.

Skriveno mesto

Radna i spavaća soba skrivene su iza police koja se nalazi u dnevnoj sobi. Polica u isto vreme služi kao pregradni zid sa dvoje vrata, od kojih jedna vode u deo za spavanje, a druga u radni deo. Druga strana police poslužila je kao osnova da se napravi deo za spavanje, koji je izdignut od poda i napravljen je od drveta. Ta razlika u visini poslužila je da se napravi prostor za skladištenje, koji je dobro došao kako u spavaćoj, tako i u radnoj sobi.

 

Otvoren prostor sa puno prirodne svetlosti, sa skrivenim i odvojenim delovima, koji čuvaju intimu i zadovoljavaju potrebu za samoćom.

Pogledajte grafičku osnovu ovog stana: 

Fotografije: Luciano Spinelli