Da li radite od kuće? Ukoliko imate potvrdan odgovor na ovo pitanje, sigurno ste svesni svih benefita koje posao od kuće donosi. Ipak, kako bi bili fokusirani, potrebno je dobro organizovati prostor za rad. Evo kako!
Računar i šolja za kafu ne znače da ste sebi obezbedili pravo mesto za rad. Potrebno je malo više organizacije oko kućne kancelarije, kako prostorno tako i dizajnerski. Obavljanja posla od kuće može biti odlična opcija, ali je potrebno napraviti takav prostor u kom ćete biti koncentrisani.
Apartment Therapy je napravio spisak od četiri najvažnije karakteristike koje treba da ima svaka dobro organizovana kućna kancelarija.
1. Dobro je osvetljena
Vrlo je važno da vaš prostor za rad bude dobro osvetljen. Ukoliko vam prostor to dozvoljava, obavezno postavite kancelariju na taj način da imate što više prirodnog svetla. Mnogobrojni razlozi su na strani prirodnog osvetljenja, a ono što je najvažnije je da ćete tako lakše ostati fokusirani i imaćete vezu sa spoljnim svetom. Ukoliko pak niste u mogućnosti da imate prirodno osvetljenje odaberite lampu koja što bolje oponaša sunčevu svetlost.
2. Ima dovoljno privatnosti
Ne trošite vreme na odlazak na posao, možete da obavite neke kućne poslove na pauzi za ručak, možete da radite u pidžami… spisak benefita posla od kuće je dugačak, ali ima toliko toga što vam može skretati pažnju od posla. Kako biste bili maksimalno produktivni, neophodno je da imate određenu dozu privatnosti i odvojenosti od ostalih ukućana. U idealnom slučaju napravićete kancelariju u posebnoj prostoriji ili čak na posebnom spratu, ali ako to nije opcija, onda polica za knjige može poslužiti kao odlična pregrada.
3. Ima dovoljno prostora (za vas)
Pogledi na to koliko velika kućna kancelarija treba da bude zavise od osobe do osobe. Neko voli male, ušuškane prostore u koje može da stane samo radni sto i stolica. To im bude sasvim dovoljno za rad i u takvom prostoru se osećaju najproduktivnije. S druge strane, postoje i oni kojima su ovakve kancelarije previše klaustrofobične i potrebno im je mnogo više prostora. Poenta je da znate šta vama odgovara i da napravite onoliko mesta koliko vam je potrebno. Naravno, ovo zavisi i od toga da li vam je posao potpuno digitalan ili imate potrebu i za skladištenje neke dokumentacije.
4. Čini vas srećnim
Poslednje, ali i najvažnije – vaša kućna kancelarija treba da bude prostor u kome se osećate srećno. Ovome će pomoći sve one sitnice koje čine ovaj prostor ličnim i vašim. Kada se pozabavite svim tehničkim detaljima vezanim za kućnu kancelariju, neka vam kao šlag na torti ostane da je ispunite stvarima koje su vam važne i koje čine vaš rad boljim.