Čitavim enterijerom dominiraju svetle nijanse plave, dodajući razigrani dodir unutrašnjosti i poboljšavajući iskustvo posetilaca.
U istorijskom centru Madrida, potpuno plava prodavnica sladoleda Brando, koju su uredile arhitektonske firme SOLAR i Marta Jarabo, izdvaja se iz svog urbanog okruženja i privlači pažnju prolaznika.
Jarko plavi podovi, plafoni i nameštaj ukrašavaju unutrašnjost, dok grube površine prekrivene poliuretanskom penom razbijaju kontinuitet i dodaju teksturu prostoru.
Kupovina kao atmosferično iskustvo
Možda najistaknutija karakteristika dizajna španskih arhitekata je velika lampa nalik suncu postavljena odmah iza ledenog pulta koja osvetljava unutrašnjost.
Kako autori kažu za DesignBoom, Brando istražuje odnos između vizuelne percepcije i fenomenologije boje sa ciljem da razvije novi komercijalni model u kome se kupovina shvata kao atmosferično iskustvo.
Arhitekti su stvorili veštački pejzaž u kome sveprisutna upotreba boja zamagljuje percepciju razmera.
SOLAR i Marta Jarabo dizajnirali su Brando sladoledžinicu oko tri osnovne premise: niskog budžeta, razvoja prepoznatljivog imidža i ograničenog vremena izvršenja.
Imajući na umu ove polazne tačke, stvorili su veštački pejzaž u kome sveprisutna upotreba boja zamagljuje percepciju razmera.
Prema dizajnerima, ova strategija odgovara ekonomiji sredstava kao ekološki manifest, objedinjujući prostor i otkrivajući različite istorijske slojeve lokacije, izbegavajući rušenje i minimimalizujući stvaranje otpada.
Maksimalna fleksibilnost u prostoru
Čitavim enterijerom dominiraju svetle nijanse plave, dodajući razigrani dodir unutrašnjosti i poboljšavajući iskustvo posetilaca.
Program je podeljen na dve paralelne trake odvojene isturenim delovima prekrivenim poliuretanskom penom koji služe kao pultovi, šipke i radne ploče, omogućavajući maksimalnu fleksibilnost u preostalom prostoru.
Zahvaljujući bojama koje se menjaju tokom dana, lampa unosi višestruke fizičke i psiho-emocionalne kvalitete u prostor.
Centralni element prostorije je kružna lampa od rastegljive tkanine koja privlači pažnju pešaka koji prolaze ulicom.
Zahvaljujući bojama koje se menjaju tokom dana, ovaj svetleći komad unosi višestruke fizičke i psiho-emocionalne kvalitete u prostor, stvarajući impresivno iskustvo daleko od tradicionalne prodavnice sladoleda.