Eklektičan izbor savremenog nameštaja i rasvete namerno je suprotstavljen bogatim gipsanim lajsnama, klasičnom parketu i tradicionalnim drvenim vratima.
Varšava je jedan od onih gradova čiji je građevinski fond najviše stradao tokom Drugog svetskog rata, tako da je za arhitekte i dizajnere uvek poslastica da rade svoje projekte na nekoliko predratnih zgrada koje su preživele.
To je upravo slučaj i sa ovim, čitav vek starim stanom u stambenom bloku u centru grada, koji je poljska dizajnerka enterijera Katažina Baumiler renovirala za mladu porodicu koja se nedavno vratila u Poljsku iz Njujorka.
Hirovita estetika savremene smelosti
Ono po čemu se ovaj projekat zaista ističe jeste način na koji je Baumiler uspela da proslavi klasično arhitektonsko nasleđe prostora i uvede jedinstvenu, hirovitu estetiku savremene smelosti.
„Namerno sam suprotstavila bogate gipsane lajsne, klasični parket i tradicionalna drvena vrata sa reflektujućim pločicama i lakiranim čelikom i staklom u boji kako bih iskomplikovala buržoaski karakter zgrade“, objašnjava dizajnerka za Yatzer.com.
Kitnjaste lajsne, prelepi parketi i fini detalji stolarije na vratima i prozorima mukotrpno su obnovljeni.
I, kao što vidite, iskomplikovala ga je, i to ne samo zato što je dizajnirala brojne komade nameštaja po meri na osnovu dizajnerskog jezika apstraktnih geometrijskih oblika i sanjivih boja poput lavande, roze i indiga.
Iako je zgrada iz Drugog svetskog rata izašla relativno neoštećena, dugo je bila napuštena, a nakon što je konačno renovirana, u stanu nisu bili sačuvani originalni dekorativni elementi.
Ipak, Baumiler se pobrinula da veoma kitnjaste lajsne, prelepi parketi i fini detalji stolarije na vratima i prozorima budu mukotrpno obnovljeni.
Jedinstveni komadi dizajnirani po meri
Dok bi drugi dizajneri upotpunili klasičnu veličanstvenost stana antikvitetima ili savremenim komadima nameštaja suzdržane elegancije, Baumiller je unela nepoštovanje osećaja za razigranost i humor kroz niz jedinstvenih komada koje je dizajnirala po meri za projekat.
Odlikujući se neočekivanim oblicima i bojama, komadi se kreću od kuhinjskih ormarića ružičaste nijanse i police za knjige od poda do plafona, zajedno sa kliznim merdevinama, preko ogledala apstraktnog oblika koja odražavaju unutrašnjost na neočekivane načine, do trpezarije od drveta i mermera, te stola i popločanih stočića za kafu – u stvari, mnogi od ovih komada su postali osnova za novu liniju proizvoda poljske dizajnerke.
Posebno dizajnirane ombre zavese prelaze iz bele u boju lavande, roze ili indigo u zavisnosti od prostorije.
Eklektičan izbor savremenog nameštaja i lampi kao što je Lapis, raskošna sofa ružičaste boje Emanuela Gargana i Antona Kristela za Amuru, kao i Oïphorique, lampa nalik fenjeru dužine 2,5 metra iz Atelier Oï za Parachilna, odražavaju skulpturalnu senzibilnost i zaobljene forme dizajna po meri.
Povezujući sve zajedno, tu je serija posebno dizajniranih ombre zavesa koje prelaze iz bele u boju lavande, roze ili indigo u zavisnosti od prostorije.
Toranj za mačke (i ljude) u dnevnoj sobi
Kolekcija nameštaja usklađena je sa jedinstvenim detaljima uključujući kamene pragove vrata koji su različiti za svaku sobu i ružičaste vazdušne kanale u trpezariji koji se udružuju kao skulpturalni gest.
Ipak, ono što možda najbolje sumira idiosinkratični pristup Katažine Baumiler je posebno dizajnirani toranj za mačke u dnevnoj sobi.
Tapaciranu kobaltno-plavim somotom, Baumiller je zamislio strukturu koja prkosi čulima kao mesto za dve mačke vlasnika, od kojih jedna ima problema sa pokretljivošću, da se igraju, vežbaju i spavaju, ali mogu je bezbedno koristiti i odrasli i deca da sede ili se ugnezde.