Ova kancelarija „po meri“, osmišljena u tesnoj saradnji s klijentom, odražava kreativni duh i identitet brenda, a može se čitati kao kontrast zajedničkih i radnih prostora.

Ako ste se nekad pitali ko stoji iza velikih enterijerskih projekata poput kancelarije Nordeusa, Seven Bridgesa, Tenderlyja i još mnogih drugih, u pitanju je enterijerski studio – Antipod.

Portal DizajnEnterijera.rs posetio je njihov novi realizovani projekat za Polet Group, beogradsku kreativnu agenciju, čija je želja bila da se kreira autentičan radni prostor koji odražava njihov kreativni duh i brend identitet. Upravo su to i dobili!

Poslovni prostor Polet  Group smešten je u blizini Luke Beograd; Foto: Relja Ivanić

Ovaj poslovni prostor nalazi se u rekonstruisanoj zgradi industrijske zone Beograda, a čitav projekat se može čitati kao kontrast zajedničkih i radnih prostora.

Kreativnu agenciju definišu snažne veze između zaposlenih, tako da je veliki akcenat stavljen na konstruisanje zajedničkih prostora.

Sam ulaz i glavni zajednički prostor odišu „razigranim duhom“ kreativaca sa puno boja i atipičnim formama nameštaja.

Detalj iz zajedničkog prostora; Foto: Relja Ivanić

Zaposleni u radnim zonama okrenuti su jedni drugima leđima, što podržava određenu vrstu privatnosti.

Sa druge strane, radne zone su svedene na minimalističan dizajn sa velikim slobodnim površinama, ostavljene da mogu biti popunjene od strane korisnika i pozicionirane su kao pojas oko javnog zajedničkog prostora.

One su zastakljene i odlikuje ih atipičan raspored sedenja, pri čemu su zaposleni jedni drugima okrenuti leđima, što podržava određenu vrstu privatnosti.

Privatnost po principu leđa-u-leđa: Foto: Relja Ivanić

Klijenti su želeli su da zadrže vidljive postojeće građevinske elemente u enterijeru.

Sa njima koegzistiraju funkcionalne celine, kao elementi koji enterijeru daju šarm i modularni karakter, delujući umetnuto u odnosu na beton i nasleđe zgrade.

Takođe, klijenti su želeli su da zadrže vidljive postojeće građevinske elemente u enterijeru, poput betonskih stubova i greda i instalacija na plafonu.

Postojeći betonski elementi zadržani su po želji klijenta; Foto: Relja Ivanić

Boja kao sredstvo

Odgovor Antipod studija na zahteve klijenta jeste bio kroz vrlo upečatljive boje ali u svrsi promovisanja produktivnosti, kreativnosti, prepoznatljivosti, kao i zbog poboljšanja ukupne estetike i atmosfere samog studija.

Boje se takođe mogu koristiti za jačanje brenda i identiteta kompanije. Ugrađivanjem boja brenda u dekor kancelarije, zaposleni i posetioci mogu lako da se identifikuju sa vrednostima i kulturom kompanije.

Upečatljive boje poboljšavaju ukupnu estetiku i atmosferu samog studija; Foto: Relja Ivanić

Nameštaj – alat za interaktivnost

Glavni utisak pri samom ulasku u kancelariju kreativne agencije jeste interaktivnost. U posetiocu se budi potreba da isproba upečatljive komade nameštaja, koji svojom formom daju vrlo dinamičan izgled.

Pored toga, glavna zabava je fotelja „čigra“ koja se rotira i podstiče osećaj igrališta. Sve u svemu, nameštaj je suštinska komponenta kancelarijskog dizajna i može značajno uticati na produktivnost, dobrobit i ukupan uspeh preduzeća.

Glavna zabava zaposlenih je fotelja „čigra“ koja se rotira i podstiče osećaj igrališta; Foto: Relja Ivanić

Ono što je Antipod studio primenio u dizajniranju bio je ko-kreativni pristup – klijent kao saradnik na projektu.

Ono po čemu je proces rada Antipod studija poseban jeste istraživanje klijentovih potreba iliti kako su ga i oni sami nazvali – ReDA proces (istraživanje i dizajn). Posledica ovog pristupa jeste prostor po meri.

“Iskustvo sa rezultatom bilo kog procesa stvaranja, bilo da se radi o proizvodu, usluzi, umetničkom delu ili prostoru za rad ili život, je ono što treba da ispuni očekivanja svih članova korisničkog ekosistema, da bi se smatralo uspešnim i svrsishodnim. Kada je iskustvo ispravno, možemo biti sigurni da je i svaki drugi element na svom mestu“ – otkriva nam Branko Nikolić, jedan od troje osnivača Antipod studija.

Ono što je Antipod studio primenio u dizajniranju kancelarijskog prostora Polet Groupa bio je ko-kreativni pristup – klijent kao saradnik na projektu. Njihov glavni fokus u arhitekturi nije estetika već dublje razumevanje potreba klijenta.

Iza zastora skriveni su kuhinja i sto za stoni tenis; Foto: Relja Ivanić

Grafički prilog

Osnova

Foto-galerija

Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić