Kada nam neko kaže da proizvodi nešto od plastike izvađene iz okena, ne očekujemo uvek dizajnerski lep proizvod, zar ne? Predstavljamo vam baštenski nameštaj koji će vas, pre svega, oduševiti svojim izgledom.
O održivosti i ekološkim merama koje preuzimaju velike kompanije već naveliko se piše i priča, pa Ikea mnogobrojne svoje proizvode pravi imajući ove stvari u vidu, Snohetta je nedavno napravila stolicu od plastike izvađene iz mora…
Bračni par Jay i Rachel Dillon osnovali su kompaniju Yardbird koja proizvodi baštenski nameštaj od plastike izvađene iz okeana. Na ovu ideju došli su uočivši nekoliko stvari. Prvo, baštenski nameštaj je skup i uglavnom morate da birate između povoljne cene i kvaliteta. Drugo, potreba za baštenskim nameštajem postaje sve veća, jer generacije koje dolaze sve više vremena žele da provode na terasama i baštama svojih domova.
Želja za povoljnijim nameštajem
Ideju da proizvode baštenski nameštaj od reciklirane plastike, bračni par Dillon dobio je kada su sebi želeli da kupe garnituru za terasu. Tada su shvatili da su svi kvalitetni komadi ovakvog nameštaja izuzetno skupi.
Kako prenosi Fast Company, Jay je imao informacije o tome kako ovo tržište funkcioniše, jer je njegov otac radio posao koji je dosta vezan za ovu oblast. Prvobitna zamisao mu je bila da nabavlja baštenski nameštaj direktno od proizvođača i na taj način na tržištu ponudi robu sa nižom cenom.
Putovanjem do otkrića
Međutim, kako je zbog svog prvobitnog plana morao da mnogo da putuje, pre svega Azijom, otkrio je nešto što ga je daleko više mučilo od visoke cene baštenskog nameštaja. Plaže na koje je nailazio bile su prepune plastike. Tada je shvatio da veliki deo plastičnog otpada dolazi iz pet zemalja: Tajlanda, Vijetnama, Kine, Indonezije i Filipina.
Jay nije puno razmišljao o ekologiji, ali ono što je tamo video zauvek je promenilo njegovo gledanje na ovaj problem. Tada je došao na ideju na kojoj se zasniva Yardbird kompanija, a to je da iskoristi svu tu plastiku koja se može izvaditi iz okeana i na taj način smanji zagađenje.
Jay je maksimalno želeo da izbegne posrednike kako bi krajni proizvod bio što pristupačniji.
Jay je unajmio 35 ljudi da sakupljaju plastiku iz okeana i šalje je u postrojenja za reciklažu plasitke gde se čisti i pretvara u materiju koja može dalje da se koristi u proizvodnji. Iako bi daleko lakše bilo kupiti plastiku od dobavljača, Jay je maksimalno želeo da izbegne posrednike kako bi krajni proizvod bio što pristupačniji.
Jedina stvar koju kompanija Yardbird posredno nabavlja je aluminijum. Ove godine kompanija je maksimanlno proširila svoje poslovanje i uvela nove proizvode u svoj asortiman.
Yardbird svoj marketing nije zasnovao na priči o ekologiji i održivosti, ono što kupci najviše cene kod ovog proizvođača je lep dizajn i odličan kvalitet baštenskog nameštaja. Dakle, stvar je vrlo jasna možemo imati nameštaj napravljen od ekoloških sirovina čiji dizajn nas oduševljava.
Fotografije: Yardbird