Strm, ušuškan, pomalo zarastao i nezgrapan put. Krivudajući njegovim tokom, zasenčenim rastinjem sa obe strane, automobil se polako uspinje. Svaki novi posetilac je pomalo zbunjen, postavljajući pitanje kuda se zaputio. Vozilo izbija na blagu zaravan, zastaje i otvara se pogled. Sve postaje jasno.

Sa jedne strane su džinovski potporni zidovi obrasli puzavicama, dugačak drvored stubastih grabova sa suprotne strane i iza toga, u nastavku, pogled na planinske vence Fruške Gore. Gledajući ka gore, iznad visokih zidova, nazire se omanja šuma stabala – visoke lipe, breze, plavi čempres, nekoliko borova, padajući kedar i savršeno orezani stubasti četinari na samom uglu. Put usmerava ka minimalističkoj antracit kapiji. Ona se otvara, a sa njom i još jedan neočekivani prizor. Prizor interesantne, oblikovno razigrane, nesvakidašnje dobrodošlice, priseća se pejzažni arhitekta i dizajner Dejan Popov iz Landscape Factory Studio.

Želje su bile da sve bude jednostavno, upečatljivo, drugačije i moderno.

Eksterijer privatnog modernog planinskog poseda kreiran je kroz klijentovo nesebično prepuštanje dizajneru. Želje su bile da sve bude jednostavno, upečatljivo, drugačije i moderno. Sve ostalo, kao i sprovođenje ideja u delo, bilo je prepušteno dizajneru koji se potrudio da u prirodnom okruženju planine nedaleko od Novog Sada formira nesvakidašnji moderni inspirativni ambijent.

Pejzažno uređenje imanja na Fruškoj gori

Ovaj ambijent čine dobrodošlica prilaznog dela i platoa, trem, prostor oko otvorenog bazena, zelenilo, skupturalne dizajnirane posude sa biljkama, igra različitih tekstura i popločavanja sa akcentovanim potezima u ljubičastom tartanu, rasveta, više zona pogodnih za ručavanje na otvorenom ili udobno sedenje, brižljivo selektovan vrtni nameštaj, opremanje i detalji. Svi delovi ovog eksterijera pojedinačno su tu da formiraju jednu impresivnu scenu i prezentuju vlasnike slobodnog duha.

Više prostora za zdrava stabla

Postojeće stanje ovog imanja nosilo je veliki potencijal – glavni objekat i bazen koje je bilo potrebno u potpunosti transformisati i uneti im dah modernog, brojna visoka postojeća stabla lišćara i četinara, prelep pogled i izolovanost od okoline. Razmišljajući o zatečenom, uz izradu bioekološke osnove vegetacije, doneta je odluka da se deo prisutnog drveća koje je dobilo lošu ocenu vitalnosti ukloni i izvrši proreda. Na ovaj način, kvalitetna, zdrava stabla dobila su više prostora i došla do izražaja, a samim tim oslobođene su i dodatne manje površine za izgradnju novih pomoćnih objekata.

Korisnik se kreće kroz ceo prostor interesantnim prugastim stazama mestimično praćenim ljubičastim akcentima.

Kreiranjem toka kretanja i zona, oformljeni su objekti letnje kuhinje, bazenske kuće sa barom, gostinskih apartmana, parking i nove ambijentalne celine i prostorni fragmenti za odmor i uživanje. Eksterijer je tako osmišljen da se korisnik kreće kroz ceo prostor interesantnim prugastim stazama mestimično praćenim ljubičastim akcentima, da mu se otvaraju prizori i pogledi vodeći ga da istražuje.

Atraktivne celine

Preko zatravnjenog parkinga, akcentovanog glavnog ulaza i pergole od tankih drvenih daski obraslih visterijom, kretanje se spušta ka dekingom obloženom platou sa bazenom. Gostima su na raspolaganju i plato sa dugačkim stolom za ručavanje, trem iz dnevnih prostorija sa garniturama za opušteno lenčarenje uz polje lavandi, plato sa udobnim sofama i foteljama smešten u hladovini lipe, zona sa niskim sedenjem okupana jutarnjim suncem, celina oko bazena sa dnevnim krevetima i ležaljkama, kao i prostori travnjaka za igru uz mogućnost okupljanja većeg broja prijatelja.

Brižljiva selekcija biljaka

Uz materijale, boje i teksture spoljnjih podova, zidova i različitih elemenata, velika pažnja posvećena je brižljivoj selekciji biljnih vrsta, opremanja nameštajem, rasvetom i detaljima. Vegetacija je tako koncipirana da su fomirane osnove od nižeg rastinja i višeg žbunja u obodnim potezima uz vešto korišćenje akcenatovanja luksuznim biljnim primercima poput skulptura – japanski crvenolisni javor, bonsai crnog bora, multistem forme različitih vrsta drveća, džinovski stubasti četinari i baršunasti himalajski bor.

Skupturalnost je postignuta i izborom posuda za biljke krajnje neočekivanih i neobičnih oblika.

Skupturalnost je postignuta i izborom posuda za biljke krajnje neočekivanih i neobičnih oblika. Uz bazen svoje mesto su pronašli borovi odlično uklopljeni uz saksije Drop francuskog dizajnera Emmanuel Bableda, dok je ispod pergole na ulazu smešten krajnje oblikovno odvažan trio GiottoMax i Renè’ italijanske dizajnerke Miriam Mirri.

Estetika nameštaja

Udobnost i estetika nameštaja je nešto što je upotpunilo celokupnu sliku modernog imanja na Fruškoj gori uz stalnu želju da dizajn bude nenametljivo upečatljiv i iznad svega funkcionalan. Beli i antracit nameštaj italijanskog brenda Nardi i razigrali su koloritni metalni komadi Garda industrijske dizajnerke Anice Andrić. Ljubičasta, bela i žuta boja udobnog spoljnjeg nameštaja obloženog italijanskim Rubelli tekstilima, dale su završni karakter i upotpunili dojam savršenog eksterijera.

Sloboda u kreaciji

Kada se pejzažnom arhitekti i dizajneru potpuno pruži sloboda u kreaciji, nastaju nesvakidašnji i drugačiji eksterijeri. Vrt je dokaz da su arhitektura i pejzažna arhitektura neraskidivo povezane, kao i da je vrtna umetnost sačinjena iz mnoštva elemenata koji ne podrazumevaju samo vegetaciju već i sve ostalo – sve ono što se nalazi upravo tu – u eksterijeru. Fruškogorsko moderno parče zemlje tu je da tome posvedoči. Otvorenost investitora, njihov slobodan i hrabar duh i odnos prema dizajnu, funkcionalnosti i lepoti govore u prilog tome da je za napredak potrebna podrška. Isključivo kombinacijom želje za autentičnim, otvorenim stanjem uma ka modernom i potpunom lepršavom slobodom u dizajniranju – nastaje prostor koji ponosno nosi epitet hrabar i odvažno drugačiji.

Fotogalerija

Faktografija

  • Dizajn i izvođenje radova: Landscape Factory pejzažni arhitekta i dizajner Dejan Popov
  • Podovi: Rehau, Agrob Buchtal
  • Biljke: Vannuci Piante
  • Rasveta: Altego
  • Posude: Emmanuel Babled, Miriam Mirri, Plust
  • Nameštaj i opremanje: Garda – industrijska dizajnerka Anica Andrić, Nardi, Rubelli
  • Fotografija: Đorđe Đoković