Ususret nam dolazi Design Week u Ljubljani, a za vas smo izdvojili neke od nagrađivanih projekata u kategoriji dizajna enterijera.
Ovogodišnji Design Week pod naslovom “Designing the City” sastoji se od izložbe brendova i dizajnera, prezentacija dobitnika nagrada BIG SEE, konferencije o dizajnu, foruma dizajna u periodu od 5-7. oktobra.
BIG SEE nagrade pokrenute su kao regionalne nagrade, ali sa ambicijom povezivanja kreativnosti, prerasli su regionalne okvire i postali internacionalni. Danas BIG SEE nagrade doprinose jedinstvenim i originalnim kreativnim dostignućima u arhitekturi, enterijeru, proizvodnom i modnom dizajnu širom sveta.
U daljem delu članka vam donosimo naših Top 5 favorita.
SOM prodavnica, Bratislava
SOM STORE X D415. X je prateći idejni element u dizajnu enterijera. SOM STORE je Concept Store, koji pokriva izbor slovačkih i čeških modnih dizajnera.
Arhitektonsko rešenje je osmišljeno tako da svaki modni dizajner ima svoj ekvivalentni odvojeni prostor. U prodavnici se obrađuje tema Introvert X Ektrovert okretanjem zidova, koji postepeno otkrivaju pojedinačne dizajnerske kolekcije dok hodate kroz prostor.
Prostor sa ulaza ima introvertni karakter, samo delimično otkriva prikazani sadržaj, ali postepeno ulaskom u prostor otkrivaju se kolekcije dizajnera i prelazimo na ekstrovertnu poziciju prodavnice.
Autor i fotografije: D415.studio
Brigada Office, Zagreb
Ideja da se novi poslovni prostor agencije stvori kao hibrid prodavnice i radnog prostora u okviru tržnog centra bio je pomalo neočekivan, ali prirodan potez. Vođena inovacijama, eksperimentisanjem i održivošću, koji su okosnica rada agencije, Brigada je dizajnirala multifunkcionalni prostor koji se sastoji od izložbenog prostora, radnog prostora, sale za sastanke i terase sa urbanom baštom.
Prednji deo kancelarije se otvara ka tržnom centru i sastoji se od eksperimentalnog izložbenog prostora, koji je istovremeno poligon za nova dizajnerska rešenja i prostor za saradnju Brigade i gostujućih kreativaca. Radnim prostorom dominira veliki stakleni zid koji pokriva skoro polovinu zidnih površina.
Pored radnih stanica koje su podeljene akustičnim pregradama, bitan element kancelarije je i velika biblioteka sa uzorcima, stručnom literaturom i panoima za mood bordove. Linearno dizajniran prostor završava se kuhinjom i trpezarijom koji se otvaraju ka terasi.
Autor: Brigada
Fotografija: Domagoj Blažević
Tailor Made, Španija
Farmaceutska kompanija želela je projekat da poveže različite zgrade zajedno kroz njihove donje nivoe, u pokušaju da ovaj prostor transformiše u salu, foaje i auditorijum. U arhitekturi često čujete da prazan prostor treba definisati onim što je u njemu ugrađeno, ništa više, ništa manje.
Prazan prostor je bio tu, već izgrađen, ogoljen… i tim je umesto arhitekta postao krojač. Svi različiti betonski stubovi bili su odeveni komadima po meri koji nas podsećaju na čiste i prostrane prostore Alvara Altosa na njegovim velikim univerzitetima. Plafoni su bili izbočeni plaštom od svodova u katalonskom stilu kako bi se sve koherentno povezalo sa stubovima.
Drveni zidovi su bili zakrivljeni, omogućavajući ljudima da teku oko njih kao vetar na haljini koja slobodno pada, odozgo prema dole. Na kraju, ali ne i najmanje važno, plava velika zavesa u pozadini koja će delovati kao podsuknja.
Autori: Twobo Arquietectura
Fotografija: Jose Hevia
Villa Flora, Hrvatska
Grad Omiš karakterišu naizgled nespojivi elementi, kako u prirodnom okruženju, tako iu kulturnom nasleđu. Arhitekta je to jedinstveno iskustvo preneo na dizajn enterijera i nameštaja kroz mnoštvo oblika.
Kao što samo ime govori, Vila Flora je inspirisana istoimenom boginjom cveća i proleća, koja se slavila u antičkom rimskom carstvu, ali i u Omišu. Bujna dalmatinska vegetacija u proleće, jarkih boja, direktno je uticala na izbor boja u enterijeru.
Antički arhitektonski elementi, kao što su polukružni luk i kanelirani stub, njegov su dominantni izvor inspiracije za dizajn. Enterijer elegantno povezuje istoriju i sadašnjost, poput magične scenografije koja slavi sam život.
Autor: Mario Furčić
Fotografija: Damir Žižić
Inotropes Boutique Suites, Grčka
Projekat se odnosi na renoviranje dvospratne tradicionalne zgrade koja se nalazi na Kritu. Cilj studija je bio da obnovi i transformiše zgradu u butik hotel.
Naziv hotela Inotropes je simbolično odabrao vlasnik. Inotropi prema staroj grčkoj mitologiji bile su ćerke Anija, kralja Delosa i Doripija i unuke boga Dionisa, koji im je dao magičnu sposobnost da vodu pretvaraju u vino i sve drugo što su želeli u pšenicu i masline. Tako se sobe na prvom spratu zovu Ino žena koja donosi vino, Spermo, žena koja donosi seme i Elais, žena koja donosi ulje.
U prizemlju se nalaze zajednički prostori, odnosno recepcija – podrum, sa prostorom za sedenje i kaminom i trpezarijom i ostale tri sobe hotela, koje su dobile gorenavedena imena, Doripi, Aniosova žena i ime Dionisovog sina, Stafila kao i Anija, prostoriju koja je projektovana van kompleksa zgrada, slobodna u unutrašnjem dvorištu.
Autor: Agapi Kazamia
Fotografija: George Thalassinos
5 brendova sa iMade platforme koji će vaš dom učiniti lepšim