Izvedena od ručno furniranog medijapana, sa pratećom drvenom potkonstrukcijom, klupa u dnevnoj sobi je element koji se provlači kroz sve sobe i konceptualno ih povezuje.
Dizajn enterijera ovog stana od 90 kvadrata u Beogradu na vodi potpisuje beogradski studio Burmaz Architects, koji je po sistemu „ključ u ruke“ vodio projekat od ideje do kompletnog završenog izvođenja.
Osnovni zahtev klijenta je bio da se oblikuje savremen i udoban enterijer stana, bez promene zidane strukture i podne obloge u sobama, a evo kako su arhitekte Branko Burmaz i Đina Švraka odgovorili na ovaj zadatak.
Zadržan položaj kuhinje
Kako za naš portal objašnjava Burmaz, prema zadatku trebalo je i zadržati položaj kuhinje i ne menjati prvobitni raspored namene prostorija, dok su svi ostali elementi enterijera, sanitarije i njihov raspored, kuhinja, elektrika, nameštaj i oprema mogli biti zamenjeni.
“Osim toga, imajući u vidu da su intenzivne boje i šare na postojećem parketu bile teško prihvatljive za našeg klijenta, bila je potrebna intenzivna obrada odgovarajućim hoblovanjem, toniranjem i lakiranjem” – navodi arhitekta.
Klupa je izveden je od ručno furniranog medijapana, sa pratećom drvenom potkonstrukcijom.
Upečatljiv detalj enterijera svakako je drvena klupa u dnevnoj sobi koja se, prema Burmazovim rečima, pretvara čas u komodu, čas u zidnu oblogu i element je koji se provlači kroz sve sobe i konceptualno ih povezuje.
Ovo je složen element i morao je biti pravljen stolarski, po „custom made“ nacrtu. Izveden je od ručno furniranog medijapana, sa pratećom drvenom potkonstrukcijom.
“Klupa predstavlja osnovni motiv stana i pomaže da se razreše funkcionalni problemi na uskim prolazima, a kao što su mali prostor za slobodni trpezarijski sto i prolaz pored kuhinje, niša u kojoj se nalazi TV, kao i prostori za komode u spavaćoj i sobi za rad” – kaže naš sagovornik.
Kombinacija drvenog i tapaciranog nameštaja
Burmaz dalje navodi da kombinacija drvenog i tapaciranog nameštaja, kao prirodna i meka, predstavlja odličan kontrast tektonskim zidovima i crnoj kuhinji.
Sav komadni nameštaj koji je kataloški kupovan biran je i po obliku i po obradi tako da se uklopi sa stolarski ručno rađenim nameštajem.
Postoje samo tri visilice iznad trpezarijskog stola, gde je koliko-toliko bilo dozvoljeno spustiti se niže od površine plafona.
U ovom stanu u Beogradu na Vodi kombinovano je 4-5 različitih brendova rasvete.
Plafonsko osvetljenje je birano u skladu sa relativno malom visinom plafona, koja se kreće u okvirima standardne visine za beogradsku novogradnju, ali je vrlo ograničavajuća u pogledu izbora svetiljki.
“Uglavnom su to nadgradne plafonske svetiljke, sem svetiljke iznad dnevne zone sedenja” – kaže za naš portal Burmaz.
Pored toga, postoje samo tri visilice iznad trpezarijskog stola, gde je koliko-toliko bilo dozvoljeno spustiti se niže od površine plafona.
Velik broj različitih svetlosnih scena
Postoji niz sekundarnih reflektora na kanapima zategnutim tegom od poda do plafona, koji omogućavaju lako prilagođavanje smera i visine osvetljenja.
Sama klijentkinja je pokazala sklonost ka stonim lampama, koje su u velikom broju poslužile kao značajni detalji u ovom enterijeru.
“Osvetljenje je ukupno rađeno tako da bude vrlo prilagodljivo i da je moguće napraviti veliki broj različitih svetlosnih scena” – navodi Burmaz.
Neobično je da je za malo gostinsko kupatilo odabrana kada, a za glavno kupatilo uz spavaću sobu – tuš kabina.
Ovaj stan ima dva kupatila, a što se tiče njihovog dizajna Burmaz objašnjava da su u tom segmentu praćeni zahtevi klijenta u pogledu opremanja.
“Recimo, neobično je da je za malo gostinsko kupatilo odabrana kada, a za glavno kupatilo uz spavaću sobu – tuš kabina“, naglašava arhitekta.
Dodaje da je svuda primenjeno razdvajanje različitih svetlosnih scena – ambijenata u kupatilu.
“Tako je moguće menjati atmosfere od vrlo blagog ambijentalnog osvetljenja, lociranog u nišama i iznad lavaboa, do jakog ukupnog osvetljenja” – objašnjava Burmaz.
Keramičke ploče velikog formata
Kada je reč o zidnim oblogama, saznajemo da su primenjene keramičke ploče velikog formata 1000 x 3000 x 3 mm.
“Ovaj materijal je izuzetno koristan jer je sa njim moguće oblagati i zid i nameštaj. Primera radi, frontalne površine ugradnih plakara i vrata za ulazak u vešernicu, potpuno uklopljene u površinu zida na kome se nalaze” – kaže Burmaz.
Zatečeno stanje bilo je na donjoj granici optimalnog, a na nekim mestima i sasvim minimalno.
U pogledu upotrebne vrednosti stana i dimenzionalnih standarda, naš sagovornik ističe da je zatečeno stanje na donjoj granici optimalnog, a na nekim mestima i sasvim minimalno.
“S tim u vezi, najveći izazov je bio postići osećaj prostornosti i komfora, i ostvariti estetske zahteve u takvom prostoru” – kaže beogradski arhitekta.
Transport materijala kao značajan problem
Stan se nalazi na 19. spratu i imajući u vidu dimenzije vertikalnih komunikacija u zgradi, značajan problem pri izvođenju je predstavljao transport materijala, posebno pomenutih keramičkih ploča velikog formata.
Zbog toga je morao biti angažovan kran i bilo je potrebno demontirati, pa nakon transporta ponovo montirati i portal ka glavnoj terasi.
“Međutim, najzahtevniji element za izradu u enterijeru bila je klupa, koja je pravljena stolarski uz mnogo ručnog rada i originalnih tehničkih rešenja” – kaže na kraju za naš portal Burmaz.
Grafički prilozi
Foto-galerija
Faktografija
projekat: Stan u Beogradu na Vodi
tip projekta: stambeni enterijer
autor: Burmaz Architects (Branko Burmaz i Đina Švraka)
kvadratura: 90 m²
godina: 2022–2023.
fotografija: Branko Burmaz