Uprkos jako velikoj kvadraturi i kratkim rokovima, beogradski dizajner uspeo je da stvori dinamičan, a istovremeno i dobro organizovan office.

Koliko prijatan i dobro uređen prostor može da promeni svakodnevicu na radnom mestu govori nam i projekat arhitekte Filipa Raškovića, izveden u Kalemegdan Business Centru, nekadašnjoj industrijskoj zgradi kompanije BEKO u Beogradu.

Suočen sa kvadraturom od čak 5.000 m² na dva nivoa, beogradski dizajner enterijera imao je veliku slobodu da prostor oblikuje prema svojim zamislima, dok je glavni projektni zadatak klijenata, tehnološke kompanije  Clarivate, bila funkcionalnost.

Centralni deo prostora rezervisan je za grupne aktivnosti; Foto: Relja Ivanić

Hodnik dug 135 metara

Kako je struktura zgrade već bila definisana, layout je organizovan tako da radna mesta sa prirodnom svetlošću dobiju primat, raspoređena pored velikih prozorskih otvora, dok je centralni deo prostora bio rezervisan za sale za sastanke i druge veće grupne aktivnosti.

„Time je celokupna shema dosta pojednostavljena i funkcionalnost na velikoj kvadraturi olakšana“ – objasnio je za portal Gradnja Filip Rašković.

Dodaje da je osnova zgrade dala temelje čitavom projektu i njegovoj organizaciji. Pošto je office raspoređen na dva sprata, napravljena je razlika i uvedena drugačija dinamika u pravcu kretanja.

Na nižem spratu je centralni prostor ostao popunjen sadržajima, dok se na višem spratu hodnik proteže centralno celom dužinom od 135 metara, od jednog do drugog kraja zgrade.

Primat je dat prirodnoj svetlosti; Foto: Relja Ivanić

Komadi nameštaja svedenih linija i forme

Što se tiče materijalizacije, za visokofrekventne pozicije – poput hodnika, toaleta, kantine… – korišćen je mikrotoping za podnu oblogu, dok su radne zone i sale za sastanke prekrivene itisonom, koji je zadržao specifičnu šaru provučenu kroz ceo objekat.

„Linijska šinska rasveta je korišćena za većinu prostora u tamnoj boji tavanice. Svemu je dat akcent kroz pažljivo birane komade nameštaja svedenih linija i forme“ – kaže za portal Gradnja Rašković.

Linijska šinska rasveta je korišćena za većinu prostora u tamnoj boji tavanice; Foto: Relja Ivanić

Lajtmotiv enterijera jesu oslikani zidovi i ilustracije koje su korišćeni da bi se predstavio koncept celokupnog dizajna.

Radni prostori su zbog većeg broja zaposlenih uglavnom formirani kao open space, bliže fasadnim zidovima, sa kraćim prodorima zatvorenih kancelarija za manje timove, dok su zajednički prostori pozicionirani centralno, kao glavna mesta okupljanja i odmora.

Ono što je ostalo kao lajtmotiv u enterijeru jesu oslikani zidovi i ilustracije koje su korišćeni da bi se predstavio koncept celokupnog dizajna, objašnjava dalje Rašković.

„Takođe je jedan od glavnih detalja bila i nijansa boje zatečene cigle u zgradi – asocijacija na Beogradsku tvrđavu, koju smo implementirali kroz određene komade nameštaja i dekoracije“ – dodaje dizajner.

U projekat je implementirana i opeka zatečena u zgradi; Foto: Relja Ivanić

Ambijent okruženja na zidnim površinama

Kao posebna tema izdvojili su se murali i aktivacija zidnih površina, jer je kroz tu ravan uvučen ambijent okruženja zgrade – zoološki vrt, tvrđava, ušće, park i zelenilo.

Za velike zidne ilustracije je bio odgovoran Bratislav Milenković, dok su floralne murale u manjim salama slikali Anka Vesković i Đorđe Bekčić.

Floralni murali nalaze se u manjim salama; Foto: Relja Ivanić

Zbog velike kvadrature, postavljanjem zavesa smo uspeli da izbegnemo osećaj previše otvorenog i praznog prostora.

Tu su i zavese, koje su u prostoru najviše korišćene kako bi dodale privatnost određenim zonama u kancelariji.

„Zbog velike kvadrature, postavljanjem zavesa smo uspeli da izbegnemo osećaj previše otvorenog i praznog prostora“ – navodi sagovornik Gradnje .

Sve zavese su pritom lako pomerljive, tako da se brzo može stvoriti drugačiji ambijent.

Pomeranjem zavesa lako se stvara drugačiji ambijent; Foto: Relja Ivanić

Izbor materijala za dodatni akustički komfor

Veliki deo zvučne izolacije rešen je postavljanjem zavesa koje dodatno “upijaju” zvuk, kao i dekorativnim zvučnim izolacionim panelima postavljenim na nekoliko pozicija duž koridora.

Takođe se, kako dodaje Rašković, kod izbora materijala za sve komade nameštaja vodilo računa o tome da materijal doprinese dodatnom akustičkom komforu.

Zavese u prostoru dodatno upijaju zvuk; Foto: Relja Ivanić

Biljke su bile neizostavan deo dizajna, jer su svi preduslovi za njihovo održavanje već bili obezbeđeni.

U ovom enterijeru biljke su bile neizostavan deo dizajna, jer su svi preduslovi za njihovo održavanje već bili obezbeđeni, poput jako dobre osvetljenosti i provetrenosti u objektu.

Svakako se njihovom svakodnevnicom danas bavi profesionalna služba za održavanje koja nam je i pomogla da se sve biljke postave na svoja mesta“ – objasnio je Rašković.

Dobra osvetljenost i provetrenost pogoduju biljkama u prostoru; Foto: Relja Ivanić

Velika kvadratura i kratki rokovi

Kada je projektovanje u pitanju, Rašković kaže da je definitivno bio izazov od jako velike kvadrature izgraditi dinamičan, a istovremeno i dobro organizovan office.

„Najveći izazov u izvođenju bio je ispratiti kratke rokove izvođača, opremiti i osposobiti celokuopan prostor za prvi radni dan“ – kaže uz osmeh sagovornik Gradnje.

Dodaje da je, pošto su klijenti ujedno i jedni od zaposlenih, projekat uspešno završen na obostrano zadovoljstvo, te zaključuje da je stvoren jedinstven ambijent koji je pre svega funkcionalan i prijatan za rad.

Uprkos jako velikoj kvadraturi i kratkim rokovima, beogradski dizajner uspeo je da stvori dinamičan, a istovremeno i dobro organizovan office.

Koliko prijatan i dobro uređen prostor može da promeni svakodnevicu na radnom mestu govori nam i projekat arhitekte Filipa Raškovića, izveden u Kalemegdan Business Centru, nekadašnjoj industrijskoj zgradi kompanije BEKO u Beogradu.

Suočen sa kvadraturom od čak 5.000 m² na dva nivoa, beogradski dizajner enterijera imao je veliku slobodu da prostor oblikuje prema svojim zamislima, dok je glavni projektni zadatak klijenata, tehnološke kompanije  Clarivate, bila funkcionalnost.

Centralni deo prostora rezervisan je za grupne aktivnosti; Foto: Relja Ivanić

Hodnik dug 135 metara

Kako je struktura zgrade već bila definisana, layout je organizovan tako da radna mesta sa prirodnom svetlošću dobiju primat, raspoređena pored velikih prozorskih otvora, dok je centralni deo prostora bio rezervisan za sale za sastanke i druge veće grupne aktivnosti.

„Time je celokupna shema dosta pojednostavljena i funkcionalnost na velikoj kvadraturi olakšana“ – objasnio je za portal Gradnja Filip Rašković.

Dodaje da je osnova zgrade dala temelje čitavom projektu i njegovoj organizaciji. Pošto je office raspoređen na dva sprata, napravljena je razlika i uvedena drugačija dinamika u pravcu kretanja.

Na nižem spratu je centralni prostor ostao popunjen sadržajima, dok se na višem spratu hodnik proteže centralno celom dužinom od 135 metara, od jednog do drugog kraja zgrade.

Primat je dat prirodnoj svetlosti; Foto: Relja Ivanić

Komadi nameštaja svedenih linija i forme

Što se tiče materijalizacije, za visokofrekventne pozicije – poput hodnika, toaleta, kantine… – korišćen je mikrotoping za podnu oblogu, dok su radne zone i sale za sastanke prekrivene itisonom, koji je zadržao specifičnu šaru provučenu kroz ceo objekat.

„Linijska šinska rasveta je korišćena za većinu prostora u tamnoj boji tavanice. Svemu je dat akcent kroz pažljivo birane komade nameštaja svedenih linija i forme“ – kaže za portal Gradnja Rašković.

Linijska šinska rasveta je korišćena za većinu prostora u tamnoj boji tavanice; Foto: Relja Ivanić

Lajtmotiv enterijera jesu oslikani zidovi i ilustracije koje su korišćeni da bi se predstavio koncept celokupnog dizajna.

Radni prostori su zbog većeg broja zaposlenih uglavnom formirani kao open space, bliže fasadnim zidovima, sa kraćim prodorima zatvorenih kancelarija za manje timove, dok su zajednički prostori pozicionirani centralno, kao glavna mesta okupljanja i odmora.

Ono što je ostalo kao lajtmotiv u enterijeru jesu oslikani zidovi i ilustracije koje su korišćeni da bi se predstavio koncept celokupnog dizajna, objašnjava dalje Rašković.

„Takođe je jedan od glavnih detalja bila i nijansa boje zatečene cigle u zgradi – asocijacija na Beogradsku tvrđavu, koju smo implementirali kroz određene komade nameštaja i dekoracije“ – dodaje dizajner.

U projekat je implementirana i opeka zatečena u zgradi; Foto: Relja Ivanić

Ambijent okruženja na zidnim površinama

Kao posebna tema izdvojili su se murali i aktivacija zidnih površina, jer je kroz tu ravan uvučen ambijent okruženja zgrade – zoološki vrt, tvrđava, ušće, park i zelenilo.

Za velike zidne ilustracije je bio odgovoran Bratislav Milenković, dok su floralne murale u manjim salama slikali Anka Vesković i Đorđe Bekčić.

Floralni murali nalaze se u manjim salama; Foto: Relja Ivanić

Zbog velike kvadrature, postavljanjem zavesa smo uspeli da izbegnemo osećaj previše otvorenog i praznog prostora.

Tu su i zavese, koje su u prostoru najviše korišćene kako bi dodale privatnost određenim zonama u kancelariji.

„Zbog velike kvadrature, postavljanjem zavesa smo uspeli da izbegnemo osećaj previše otvorenog i praznog prostora“ – navodi sagovornik Gradnje .

Sve zavese su pritom lako pomerljive, tako da se brzo može stvoriti drugačiji ambijent.

Pomeranjem zavesa lako se stvara drugačiji ambijent; Foto: Relja Ivanić

Izbor materijala za dodatni akustički komfor

Veliki deo zvučne izolacije rešen je postavljanjem zavesa koje dodatno “upijaju” zvuk, kao i dekorativnim zvučnim izolacionim panelima postavljenim na nekoliko pozicija duž koridora.

Takođe se, kako dodaje Rašković, kod izbora materijala za sve komade nameštaja vodilo računa o tome da materijal doprinese dodatnom akustičkom komforu.

Zavese u prostoru dodatno upijaju zvuk; Foto: Relja Ivanić

Biljke su bile neizostavan deo dizajna, jer su svi preduslovi za njihovo održavanje već bili obezbeđeni.

U ovom enterijeru biljke su bile neizostavan deo dizajna, jer su svi preduslovi za njihovo održavanje već bili obezbeđeni, poput jako dobre osvetljenosti i provetrenosti u objektu.

Svakako se njihovom svakodnevnicom danas bavi profesionalna služba za održavanje koja nam je i pomogla da se sve biljke postave na svoja mesta“ – objasnio je Rašković.

Dobra osvetljenost i provetrenost pogoduju biljkama u prostoru; Foto: Relja Ivanić

Velika kvadratura i kratki rokovi

Kada je projektovanje u pitanju, Rašković kaže da je definitivno bio izazov od jako velike kvadrature izgraditi dinamičan, a istovremeno i dobro organizovan office.

„Najveći izazov u izvođenju bio je ispratiti kratke rokove izvođača, opremiti i osposobiti celokuopan prostor za prvi radni dan“ – kaže uz osmeh sagovornik Gradnje.

Dodaje da je, pošto su klijenti ujedno i jedni od zaposlenih, projekat uspešno završen na obostrano zadovoljstvo, te zaključuje da je stvoren jedinstven ambijent koji je pre svega funkcionalan i prijatan za rad.

Grafički prilog

Foto-galerija

Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Enterijer kompanije Clarivate u Beogradu; Foto: Relja Ivanić
Enterijer kompanije Clarivate u Beogradu; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
U projekat je implementirana i opeka zatečena u zgradi; Foto: Relja Ivanić
U projekat je implementirana i opeka zatečena u zgradi; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Floralni murali nalaze se u manjim salama; Foto: Relja Ivanić
Floralni murali nalaze se u manjim salama; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Primat je dat prirodnoj svetlosti; Foto: Relja Ivanić
Primat je dat prirodnoj svetlosti; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić

Faktografija

  • ime projekta: „Clarivate“ office
  • lokacija: Poslovna zgrada Kalemegdan Business Center, Beograd
  • autor/nosilac projekta: Filip Rašković
  • saradnica na konceptu: Miona Mijić
  • kvadratura: 5.000 m² na dva nivoa
  • godina projektovanja: 2020.
  • godina realizacije: 2020.
  • fotografija: Relja Ivanić

Foto-galerija

Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Enterijer kompanije Clarivate u Beogradu; Foto: Relja Ivanić
Enterijer kompanije Clarivate u Beogradu; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
U projekat je implementirana i opeka zatečena u zgradi; Foto: Relja Ivanić
U projekat je implementirana i opeka zatečena u zgradi; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Floralni murali nalaze se u manjim salama; Foto: Relja Ivanić
Floralni murali nalaze se u manjim salama; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Primat je dat prirodnoj svetlosti; Foto: Relja Ivanić
Primat je dat prirodnoj svetlosti; Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić
Foto: Relja Ivanić

Faktografija

  • ime projekta: „Clarivate“ office
  • lokacija: Poslovna zgrada Kalemegdan Business Center, Beograd
  • autor/nosilac projekta: Filip Rašković
  • saradnica na konceptu: Miona Mijić
  • kvadratura: 5.000 m² na dva nivoa
  • godina projektovanja: 2020.
  • godina realizacije: 2020.
  • fotografija: Relja Ivanić