Kroz studiozno planiranje i pažljivo raspoređivanje elemenata prostora, autori su u sopstvenom enterijeru uspeli da postignu sinergiju između funkcionalnosti, estetike i prirodnog osvetljenja.
Polyarch Studio je arhitektonska kancelarija iz Niša koja posluje u oblasti arhitekture, dizajna i konsaltinga na projektima različitih obima – od stambenih zgrada, kancelarijskih projekata, tržnih centara, hotela i javnih enterijera do enterijera stanova i dizajna nameštaja.
Firmu je je 2016. godine osnovao Marko Zečević koji, posle deset godina iskustva u oblasti arhitekture, sada predvodi tim arhitekata, inženjera i dizajnera posvećenih kreiranju inovativnih projekata, a među kojima je i ovaj koji vam danas predstavljamo, gde su ujedno bili i autori i klijenti.
Izazov u usklađivanju želja sa mogućnostima
Imajući u vidu dvostruku ulogu svog studija u projektu, Zečević navodi da je postavljanje projektnog zadatka pred sebe i svoje kolegama išlo „vrlo teško“.
„Naišli smo na izazov u usklađivanju želja sa mogućnostima prilikom projektovanja i uređenja prostora. Naš cilj je bio efikasno iskoristiti postojeće stanje sa minimalnim intervencijama u funkcionalnom smislu“ – kaže Zečević.
Cilj je bio efikasno iskoristiti postojeće stanje sa minimalnim intervencijama u funkcionalnom smislu.
Takođe, kako dodaje, jako bitno je bilo da se izbegnu značajnije intervencije na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži.
Koncept ovog biroa je osmišljen kao svojevrsni izložbeni prostor. “Odlučili smo se za tu ideju kako bismo našim klijentima mogli pokazati detalje koje često primenjujemo u enterijerima, poput spuštenih plafona, završnih obrada zidova i rasvete. Takođe, postojala je potreba za smeštajem velikog broja uzoraka kompakt materijala, dekora, keramike i elektro galanterije. Da bismo rešili ovaj izazov, kreirali smo nameštaj po meri u direktorskoj kancelariji, uključujući i poseban sistem za listanje uzoraka koji se savršeno uklapa u celokupni enterijer”, navodi Zečević i dodaje.
„Ovi faktori postavili su jedan od bitnih uslova za dalje projektovanje i uređenje“.
Dovoljan broj radnih mesta kao prioritet
Centralna svrha prilikom uređenja prostora bilo je osiguravanje maksimalne funkcionalnosti tokom radnog procesa, uz istovremeno pružanje udobnosti zaposlenima.
„Imajući u vidu da se projektni biro trenutno sastoji od osam zaposlenih, prioritet je bio obezbediti dovoljan broj radnih mesta u svakoj kancelariji“ – kaže Zečević.
Osim toga, napominje, postoji i mogućnost dodavanja još jednog radnog mesta u svaku od kancelarija, kako bi se uvećala efikasnost prostora.
Dodatni prostori osiguravaju da svi neophodni resursi budu lako dostupni.
Pored kancelarija, dodatni prostori igraju ključnu ulogu u postizanju visokog nivoa udobnosti.
„Bitno je obezbediti prostorije kao što su kuhinja, prostor za relaksaciju i odmor, prostor za skladištenje uzoraka, kao i prostor za smeštaj plotera i štampača, kao i repro materijala“ – navodi osnivač Polyarcha i dodaje:
„Ovi dodatni prostori doprinose celokupnom komforu radnog okruženja, omogućavajući zaposlenima da efikasno obavljaju svoje zadatke i osiguravajući da svi neophodni resursi budu lako dostupni“.
Harmonično i efikasno radno okruženje
Kako dalje objašnjava Zečević, u procesu planiranja uređenja prostora pažljivo su analizirani svi ovi aspekti kako bi se osigurala optimalna organizacija prostora i stvorio funkcionalan radni ambijent koji zadovoljava njihove potrebe.
„Naš cilj je bio da kroz pažljivo projektovanje i pravilno raspoređivanje elemenata prostora postignemo harmonično i efikasno radno okruženje, odražavajući našu viziju i ciljeve“, kaže arhitekta.
Ciljano smo postavili štampač unutar hodnika kako bismo mu omogućili lak pristup svim zaposlenima.
Zečević napominje da su tokom procesa projektovanja osnova i geometrija postojeće kuće imale ključnu ulogu u organizaciji prostornih elemenata.
Centralni deo kuće obuhvata stepenište koje vodi do kancelarijskog prostora, dok ulazni hodnik prožima celokupan prostor, povezujući sve prostorije na suptilan način.
„U samom središtu hodnika smestili smo sanitarni čvor i praktičnu prostoriju sa rek ormanom. Dodatno, ciljano smo postavili štampač unutar hodnika kako bismo mu omogućili lak pristup svim zaposlenima“ – objašnjava naš sagovornik.
Direktorska kancelarija je strateški pozicionirana u mirnijem delu sprata, pružajući pogled na zadnje dvorište.
Direktorska kancelarija je strateški pozicionirana u mirnijem delu sprata, pružajući pogled na zadnje dvorište. Pored nje, arhitekte su smestile dodatnu kancelariju koja prati istu estetiku i funkcionalnost.
„Suprotno od direktorske kancelarije, ka uličnoj strani prostora, smeštena je pažljivo projektovana kuhinja, opremljena svim potrebnim aparatima“, kaže Zečević.
Izlaz na terasu iz svake kancelarije
Trpezarijski sto, koji često obavlja i ulogu konferencijskog stola, nalazi se u ovom prostoru, a na trpezariju i kuhinju se nadovezuje još jedna kancelarija.
Ove prostorije su povezane staklenim portalom koji istovremeno služi i kao estetski i kao funkcionalni element.
„Svaka kancelarija ima izlaz na terasu, koja pruža obilje prirodnog svetla i doprinosi harmoniji unutrašnjeg i spoljašnjeg prostora“ – navodi Zečević.
Uspeli smo da stvorimo prostor koji zadovoljava sve potrebe i pruža idealno radno okruženje.
Naš sagovornik dodaje da je kroz studiozno planiranje i pažljivo raspoređivanje elemenata prostora postignuta sinergija između funkcionalnosti, estetike i prirodnog osvetljenja.
„Imajući na umu osnovnu strukturu kuće, uspeli smo da stvorimo prostor koji zadovoljava sve potrebe i pruža idealno radno okruženje“ – kaže Zečević.
Na samom ulazu u prostor ističe se izražajna zidna obloga u zelenoj nijansi, a arhitekte su se odlučile za ovaj detalj kako bi unele “dozu interesantnosti” na vizuru koja dočekuje posetioce.
Vešta primena betonske zidne tehnike
„Takođe, zelena boja je prožeta kroz kuhinju, stvarajući harmoničnu celinu u prostoru“ – kaže niški arhitekta za portal Dizajn enterijera i dodaje:
„Betonska zidna tehnika je vešto primenjena u svim prostorijama, pružajući konzistentne i upečatljive detalje koji se s lakoćom stapaju s celokupnim ambijentom“.
Dodatno, napominje, umetnička dela – slike i skulpture – su pažljivo odabrana kako bi obogatila prostor i pružila dodatnu estetsku dimenziju.
Pojedini komadi nameštaja imaju i svoju istorijsku i emotivnu vrednost. Tako je konstrukcija trpezarijskog stola preuzeta od nekadašnje stare katedre sa Građevinsko-arhitektonskog fakulteta u Nišu. Od stare katedre koja više nije bila upotrebljiva zadrzana je čelična konstrukcija i stara katedra je dobila novu funkciju, da okuplja zaposlene i oživljava sećanja na studentske dane.
Tokom izvođenja radova suočili smo se sa ključnim izazovom – pronalaženjem stručnih majstora.
Što se tiče najvećih izazova na ovom projektu, Zečević ističe da su u toku procesa projektovanja većinski uspešno ostvarili sopstvenu viziju i planove.
„Međutim, tokom izvođenja radova, suočili smo se sa ključnim izazovom – pronalaženjem stručnih majstora koji bi bili spremni da se posvete našoj viziji te da izvrše radove u skladu sa našim očekivanjima, uzimajući u obzir i realistične rokove“, objašnjava arhitekta.
Tako je, u periodu godišnjih odmora, proces uređenja kancelarijskog prostora od 80 kvadratnih metara trajao četiri meseca.
U procesu opremanja kancelarija angažovali su svoje dugogodišnje saradnike kako bi osigurali kvalitetnu izvedbu
Kada je u pitanju saradnja s brendovima i proizvođačima na ovom enterijeru, Zečević navodi da su u procesu opremanja kancelarija angažovali svoje dugogodišnje saradnike kako bi osigurali kvalitetnu izvedbu.
Za izradu stolarije odabrali su renomiranu kompaniju EKO-PALETA, za rasvetu su koristili proizvode od pouzdane kompanije FENUS doo iz Dimitrovgrada, dok sve keramičke pločice potiču iz salona keramike SAFIR doo.
„Dominantna betonska tehnika koja se koristi u svim kancelarijama izvedena je od strane našeg dugogodišnjeg prijatelja i saradnika na projektima enterijera, majstora Ivana koji stoji ispred preduzeća za izvođenje molsrskih radova FINISH 018 iz Niša“ .
Komadi po meri od Luvexa i Lesala
Što se tiče nameštaja, svi komadi po meri, uključujući kuhinju, direktorsku kancelariju i zidnu oblogu, izrađeni su od strane kompanija LUVEXi LESAL, koje su stručno koristile različite dekore, kvalitetne okove i ostale neophodne materijala iz bogatog asortimana ARINVEST kompanije, a s kojima Polyarch ima uspešnu saradnju na projektima enterijera.
„Ostali komadni nameštaj uglavnom potiče iz poznate prodavnice IKEA“, dodaje Marko Zečević za portal Gradnja.
Svi zaposleni su izuzetno zadovoljni novim radnim prostorom i stvorenom atmosferom koja ga okružuje.
Na kraju, naš sagovornik kaže da su sve kolege iz studija aktivno učestvovale od samog početka u projektu i zajednički su radili na pronalaženju konačnog rešenja koje je odgovaralo svima.
„Zbog toga, nije bilo nepoznanica među njima u vezi konačnog izgleda prostora. Svi su izuzetno zadovoljni novim radnim prostorom i stvorenom atmosferom koja ga okružuje“, zaključio je naš sagovornik.
Grafički prilozi
Foto-galerija
Faktografija
- naziv projekta: Arhitektonski studio u Nišu
- vrsta projekta: poslovni enterijer
- autori: Polyarch Studio
- kvadratura: 80 m²
- godina realizacije: 2022.
- saradnici: Eko-Paleta, Fenus, Safir, Luvex, Lesal
- fotografija: Mladen Jovanović