Centralni motiv ovog enterijera je TV zid, a on predstavlja skup svih materijala koji su klijenti želeli da se pojave u njihovom stanu.

Nemanja Topić je arhitekta, preduzetnik i ljubitelj umetnosti iz Beograda, gde i živi i vodi svoj biznis Nemanja Topic Architecture, koji se bavi projektovanjem i izvođenjem projekata enterijera i stambenih objekata kako u zemlji tako i u inostranstvu.

U blogu na svom sajtu Nemanja navodi da je dizajn enterijera za njega ne samo posao, već i stil života. Kako ova filozofija izgleda u praksi, videćemo na primeru stana The One, koji je prema njegovom projektu nedavno izveden na Novom Beogradu.

Stan ima površinu od 65 kvadratnih metara; Foto: Sara Pilipović

Pročišćen i skladan enterijer

Kako za portal Dizajn enterijera objašnjava Topić, klijenti su mladi par kojima je ovo prvi stan.

“Kroz iskustvo, ljudi koji prvi put sređuju stan imaju puno ideja kako bi njihov stan trebalo da izgleda , ali ne i puno zahteva u tehničkom smislu, jer nisu upoznati kako se stvari u prostoru međusobno odnose” – kaže arhitekta.

Klijenti su želeli da dizajn bude pročišćen, skladan, da bude praktično iskorišćen prostor, te nije bilo nekog specijalnog zahteva osim nekih finalnih detalja, poput plafonskog ozvučenja.

“Na ovom projektu je međusobni fokus bio i na kvalitetu izrade, što je uvek pre svega moj zahtev od svakog projekta” – naglašava Nemanja Topić.

Klijenti su želeli da dizajn bude pročišćen i skladan; Foto: Sara Pilipović

Velika prednost je to što je terasa celom dužinom dnevne sobe, tako da stanu ne manjka prirodne svetlosti.

Dodaje da je osnova pravilna, da stan nije imao neke kosine ili krivine, pa je i organizacija prostora jako logična i funkcionalno osmišljena.

Jedini problem je, kaže, bio u hodniku za koji se ispostavilo da je uži nego po projektu, što je uticalo na organizaciju plakara.

Iz hodnika se ulazi u otvorenu dnevnu zonu sa dnevnom sobom, kuhinjom i trpezarijom, odakle se sa leve i desne strane nalaze spavaće sobe, dok su toalet i kupatilo bliže ulazu.

“Velika prednost je to što je terasa celom dužinom dnevne sobe, sa velikim staklenim panelima, tako da stanu ne manjka prirodne svetlosti” – objašnjava naš sagovornik.

Osnova

Većina nameštaja rađena u medijapanu

S obzirom na to da u ambijentu stana dominiraju drvo i svetli tonovi, zanimalo nas je i koji materijali i nameštaj su korišćeni u projektu.

“Parket je definisan od strane investitora, i kao i u svakom projektu koji radim, gde je u pitanju stan iz novogradnje, ili prihvatimo boju parketa i napravimo enterijer koji prati tu boju, ili se odlučimo za nešto sasvim suprotno u smislu boje drveta ako ga imamo u dizajnu” – navodi Topić.

Keramika kuhinje je zamenjena novom, koja je posle prešla i na zid u dnevnoj sobi, kao i na klub sto.

“Većina nameštaja je rađena u medijapanu, zbog samog kvaliteta a i trajnosti tih elemenata, dok se takođe pojavljuje i univer kao i rebrasti medijapan u furniru drveta” – kaže arhitekta.

U materijalizaciji se pojavljuje i univer, kao i rebrasti medijapan u furniru drveta; Foto: Sara Pilipović

Posebna pažnja je obraćena na jačinu svetla kao i na poziciju kako bi se dobili
željeni ambijenti.

Za rasvetu su se odlučili za crnu mat obradu, kako bi se uparili elementi nogara stolica i stola, koji su na podu, sa nečim na plafonu .

„Rasveta je bila bitan element u projektovanju, pa je posebna pažnja obraćena na jačinu svetla kao i na poziciju kako bi se dobili željeni ambijenti” – dodaje naš sagovornik.

Dnevni boravak je rađen u sklopu trpezarije i kuhinje, pa je koncept rađen za celu zonu.

“Ideja je bila produžiti kuhinju koja je bila jako mala (zamišljena je kao deo gde su sada frižider i sudopera), pa je njena ekstenzija ka dnevnoj sobi, koja je po mom mišljenju bila neophodna, uticala na odnose i veličinu ostalih elemenata kao i boje” – objašnjava autor.

Rasveta je bila bitan element u projektovanju; Foto: Sara Pilipović

Zidna obloga za dijagonalno uvezivanje

Nameštaj korišćen za dizajn dnevne sobe je rađen po meri, pre svega ugradni TV plakar, zatim klub stolovi, kao i ugaona garnitura čiji je mebl biran po želji.

“Detalj iza ugaone garniture u vidu zidne obloge je spoj dva materijala koji se nalaze naspram njega i uvezuju na taj način prostor i dijagonalno, kako bi posmatraču bili poznati elementi u svakom kadru stana” – navodi Topić.

Bitan fokus je bio na ozvučenju, gde je klijent imao određene zahteve za poziciju zvučnika kao i vufer, pa je i to zahtevalo dodatno planiranje kako struje tako i otvore u gipsanom plafonu gde je ozvučenje i pozicionirano.

Detalj iza ugaone garniture u vidu zidne obloge uvezuje prostor i dijagonalno; Foto: Sara Pilipović

Materijali koji se nalaze TV zidu su skup svega što se nalazi u ostatku stana.

Kao dominantan detalj u enterijeru naš sagovornik izdvaja TV zid, koji je centralni motiv koji se vidi kada se uđe u dnevnu zonu.

„Dominantan je za mene, zbog celog procesa izvođenja, pri čemu je televizor morao biti u ravni sa frontom okolnih elemenata, a opet je trebalo ostaviti mogućnost da se i rotira i izvuče po potrebi, pa je čitav proces zahtevao veliku preciznost” – kaže arhitekta I dodaje:

“Materijali koji se nalaze na ovom zidu su skup svega što se nalazi u ostatku stana, koji su i bili polazna tačka u dizajnu ovog prostora, u procesu razrade ideja”.

TV zid dominira prostorom dnevnog boravka; Foto: Sara Pilipović

Dobro planiranje i pažnja na elementima

Najveći izazov prilikom projektovanja je bio uklopiti sve što je zamišljeno u prostor koji je ograničen.

“Plakar u hodniku, sto za šminku u spavaćoj sobi, su jedni od elemenata za koje nije bilo dovoljno mesta, ali dobro planiranje, pažnja na elementima koji ih okružuju, i dobra organizacija istih su dali mogućnost da se i to obezbedi klijentima” – objašnjava Nemanja.

Sto za šminku sa ogledalom u spavaćoj sobi; Foto: Sara Pilipović

Kuhinja kao najkompleksniji komad

Po pitanju izvođenja, kuhinja je bila najkompleksniji komad nameštaja, kako zbog voje veličine, tako i zbog pojedinih delova koji su morali da se rade po meri.

“Spoj univera i furniranog medijapana na gredicama u kuhinji i hodniku je trebalo upariti tako da budu iste boje i obrade, pa je to možda bio jedan od zahtevnijih momenata u procesu izvođenja jer sam ton medijapana i postojeće tonove univera, na malim formatima, bude teško izdefinisati” – dodaje arhitekta.

Iza obloge na kojoj se nalaze police u kuhinji stoje ojačanja skrivena tako da se
ništa ne vidi.

Ističe još jedan, naizgled mali ali kompleksan detalj, a to su police u kuhinji.

“Ukoliko se obrati pažnja na crne ramove sa staklom iznad radne ploče, koji izlaze iz zida, može se videti da izgledaju kao da su samo prislonjeni na zid, a zapravo iza obloge na kojoj se nalaze stoje ojačanja skrivena tako da se ništa ne vidi” – objašnjava Topić.

Naizgled mali ali kompleksan detalj bile su police u kuhinji; Foto: Sara Pilipović

Ovo je jedan od onih projekata gde klijenti postanu prijatelji, a profesionalni odnos pređe u drugarski.

Sa klijentima je, kaže na kraju, imao jako dobru komunikaciju, pošto su imali jasne inpute oko toga šta im se dopada i šta žele, pa je proces prošao bez ikakvih problema.

“Reakcije koje sam video posle montaže nameštaja, kao i posle profesionalnih fotografija su više nego pozitivne. Ovo je jedan od onih projekata gde klijenti postanu prijatelji, a profesionalni odnos pređe u drugarski” – ističe za naš portal Nemanja Topić.

Foto-galerija

Enterijer stana The One na Novom Beogradu; Foto: Sara Pilipović
Enterijer stana The One na Novom Beogradu; Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović
Foto: Sara Pilipović

Faktografija

  • naziv projekta: The One 1
  • autor:  Nemanja Topic Architecture
  • kvadratura: 65 m2
  • lokacija: Novi Beograd
  • godina projektovanja: 2022
  • godina realizacije: 2023
  • fotografija: Sara Pilipović