Uređenje doma i renoviranje najčešće idu ruku pod ruku sa početkom zajedničkog života. Znamo da već vidite stres na sve strane, ali ovih deset saveta vam mogu pomoći da vam taj zajednički projekat ide lakše.
Zajedničko uređenje doma može biti ozbiljan poduhvat i često zahteva puno truda, rada, ali kompromisa. Ipak, sve to treba da posmatrate sa pozitivne strane i da uživate u samom procesu, a Houzz donosi deset koraka kojih treba da se pridržavate da sve prođe glatko.
1. Uvek gledajte širu sliku
Kao što smo već napomenuli, bitno je da u ceo projekat uđete sa pozitivnim stavom. Pre svega, planiranje i uređenje zajedničkog doma predstavlja lepe momente u životu i na taj način im i pristupite. Sedite, i sa svojim partnerom prodiskutujete o nekim osnovnim stvarima: koje boje želite, koji stil da dominira… Nakon toga ne bi bilo loše da razmislite o tome kakve su kućne aktivnosti i potrebe svakog od vas, kako želite da koristite prostor sada, a kako za pet godina….
2. Postavite prioritete
Problemi nastaju kada se prioriteti i glavni ciljevi ne postave na vreme. Često se dešava da usred renoviranja i svog tog haosa pomislite da je sve jednako važno, a i sami znate da to nije tako. Postoje neke stvari koje moraju biti primarne i to dosta zavisi od vašeg životnog stila. Najbolji način je da na papir izdvojite tri do pet stvari koje su vam najvažnije, ali da samo jednoj date broj jedan prioritet. Kada stvari postanu haotične, konsultujte se sa vašim listama.
3. Razmenite liste prioriteta
Kada ste sami sa sobom rešili šta vam je najvažnije i stavili to na papir, razmenite tu listu sa vašim partnerom. Možete slobodno dodati još ciljeva na listu, proširiti je i onda dati na uvid vašem životnom i partneru u renoviranju da pogleda šta je to što je vama najvažnije. Onda razgovarajte i pokušajte da razumete svaku stavku koja se na papiru nalazi. Na taj način razvijate bolju povezanost, bolje razumevanje i možete videti koliko vam se ciljevi poklapaju.
4. Dogovorite se oko budžeta
Projekat koji zahteva renoviranje ili potpuno redizajniranje vašeg doma može biti veliki finansijski udar na vaš budžet. Zbog toga ne odlažite razgovor na ovu temu i nemojte čekati da stvari izmaknu kontroli. Porazgovarajte sa vašim partnerom o tome koliko novca ste spremni da uložite, da li negde možete da uštedite i koje su vaše mogućnosti. Budite vema oprezni, svađe najčešće nastaju zbog nesuglasica oko budžeta, pa samim tim treba da postignete dogovor što pre.
5. Dođite do zajedničkog rešenja
Umesto da uđete u ceo projekat misleći da će svako od vas dobiti baš sve što je zamislio, bolje da se odmah pripremite na kompromis. Znate kako kažu, kompromis kuću gradi, a ovde to može baš bukvalno da znači. Kod stvari koje se izuzetno tiču oba partnera, kao što je možda boja fasade, budite spremni da nađete zajedničko rešenje. Razmislite o želji jednog i drugog, i ukoliko se ne poklapaju, pronađite nešto čime ćete oboje biti zadovoljni.
6. Ne pravite previše kompromisa
Iako vam može delovati da u ovim situacijama kompromis rešava sve, ipak nemojte preterivati sa tim. Na kraju dana, bitno je da obe strane budu zadovoljne, a ukoliko jedna bude previše popuštala samo radi mira, na kraju opet neće biti dobro. To nas vraća na stavku dva i listu ličnih prioriteta. Pogledajte dobro i vašu i od vašeg partnera i razmislite koje su to stvari koje su vam najvažnije i oko kojih ne treba da pravite kompromise.
7. Postavite neki vremenski okvir
U zavisnosti od toga koliko veliki projekat planirate, pokušajte da napravite neki vremenski okvir kada želite da sve bude završeno. Pri ovom planiranju obavezno uzmite u obzir vaše svakodnevne životne obaveze, ali bacite pogled i na kalendar i vidite da li u narednom periodu imate neki bitan događaj. Takođe, ukoliko imate decu ili ljubimce, uzmite u obzir i njihove životne navike i koliko će one uticati na sam proces.
8. Razmislite šta očekujete od majstora
Postoje neke stvari koje možete i želite sami da uradite, a neke je ipak bolje prepustiti profesionalcima. Kako biste izbegli nepotreban konflikt sa vašim partnerom, pre unajmljivanja nekoga razgovarajte o tome šta tačno očekujte od majstora. Koje kvalitete i veštine tražite od osoba kojoj ćete prepustiti da se pozabavi nekim delom vašeg doma.
9. Nagradite jedno drugo
Kako biste ostali pozitivni u celom procesu i motivisani da nastavite dalje, nagradite sebe posle svake uspešno završene celine. Posebno obratite pažnju ukoliko ste oko nečega imali konflikt, a stvari su na kraju uspešno završene. To može biti neka sitnica, mali znak pažnje koji ćete pokloniti jedno drugom, proslava u vidu odlaska na večeru u ili opuštanje u spa centru.
10. Angažujte profesionalni tim
Na kraju, ukoliko ste u mogućnosti, najbolje je da angažujete tim profesionalaca koji će se pozabaviti svim neophodnim radovima, ali i sa dizajnerom enterijerom koji će projekat realizovati do kraja. Oni ne mogu rešiti baš sve vaše probleme, pa je zato neophodno da se pridržavate prethodnih koraka, ali mogu doneti svu svoju stručnost i kreativna rešenja, uključujući i ona gde vi i vaš partner niste uspeli da postignete dogovor.