Pero di Reda, Beograđanima poznatiji kao DJ Peppe, angažovao je arhitekte iz Studija Fluid da osmisle splav nesvakidašnjeg dizajna, koji će raditi tokom cele godine.
Beograd, kao jedno od zvanično najboljih mesta za provod u ovom delu Evrope, nudi sve što vam može pasti na pamet. Sceni grada ne nedostaje klubova, barova, splavova i kafana, i slobodno se može primetiti da smo ispratili sva moguća prostorna rešenja koja nude zabavu.
U takvoj konkurenciji je gotovo nemoguće doskočiti sa inovativnim rešenjem koje nije tek puka varijacija na postojeće teme. Ipak, nešto novootvoreno bi nas moglo demantovati. U pitanju je splav Veslački klub Beograd, koji se nalazi na Savi, odmah pored Beogradskog sajma.
Ideja iza ovog nesvakidašnjeg ugostiteljskog objekta je jednostavna – klub je retrospektiva starih, spontanih žurki i okupljanja kod prijatelja.
Žurka kod prijatelja kao idejni koncept
Iskustva koja ostaju kao najzabavnija u našem sećanju su svakako iskorak u ustaljenoj klupskoj sceni grada. Baš zato, kroz uzbudljivu priču o nastanku novog beogradskog splava vodi nas Pero di Reda – DJ Peppe, vlasnik i idejni tvorac Veslačkog kluba.
„Osnovna ideja je bila da se, za razliku od Kućice, Laste i Slobode (današnjeg kluba Money), napravi mesto koje bi bilo namenjeno starijoj i zahtevnijoj klijenteli. Splav, poluotvorenog tipa, gde bi klijent imao sav komoditet, ali bi se istovremeno osećao kao da je u klubu. Konkretno, u ovom prostoru, stvaramo osećaj kao da smo kod prijatelja na kućnoj žurci, a naš prijatelj pritom ima dobar ukus za enterijer i živi na Savi“ – navodi DJ Peppe.
Domaća atmosfera uklopljena u klupski sadržaj kao polaznu osnovu, najavila je dinamično i drugačije iskustvo.
S tim u vezi, uređenje enterijera trebalo je podrediti komforu i dobrom ukusu, uz zadržavanje domaćinske atmosfere bez zalaženja na uštogljeni klupski teren.
Kao potpuno drugačiji koncept, Veslački klub je predstavljao dobar izazov za uređenje svojim dizajnerima. Domaća atmosfera uklopljena u klupski sadržaj kao polaznu osnovu, najavila je dinamično i drugačije iskustvo za sve svoje posetioce.
„Splav je prvenstveno predviđen za ugostiteljstvo. Samim tim imamo program od živih svirki grupe Gift i ciganskog džeza Kurina Trija, preko starih kuka za gramofonima – Đorđe Stakić, Caki, Intruder, BeGe Funk. Plan je da pored toga organizujemo i privatne proslave kao i korporativne događaje“, navodi Pero di Reda.
Noćni provod u kućnoj atmosferi
U realizaciji enterijera za udobne „kućne zabave“ ubrzo je uključen Studio Fluid, koji su autori brojnih poznatih beogradskih lokala, kao što su Picerija MIG ili Restoran GIG. Od arhitektonskog tima dobili smo uvid u proces nastajanja i kompletiranja ovog zahtevnog enterijera.
„Arhitektura splava i enterijer određeni su preciznim projektnim zadatkom od strane klijenta i našim senzibilitetom i arhitektonskim vrednostima. Dugogodišnja saradnja sa ovim klijentom je dosta olakšala posao. U arhitektonskom oblikovanju smo se vodili time da splav treba da podseća na privatni splav, a ne na klub. Iz toga je i proistekao oblik splava sa dvovodnim krovom“, navode iz beogradskog studija.
Opredelili smo se za trosed kao centralni motiv i niže sedenje koje ga prati.
Ono što su nam arhitekte posebno naglasile je umerenost gabaritima koja služi da se održi „kućna atmosfera“, a paralelno sa tim je bilo neophodno obezbediti i nesmetano funkcionisanje splava za sve što jedan klub obuhvata: prostor za goste, šank, magacine, toalete.
Stvoriti ovu ušuškanu atmosferu uz istovremenu funkcionalnost mesta kao svakog drugog kluba bio je jedan od zanimljivijih poduhvata u uređenju enterijera.
„Dispozicija nameštaja podržava ideju ‘kućne’ atmosfere na splavu koju smo trebali da postignemo. Opredelili smo se za trosed kao centralni motiv i niže sedenje koje ga prati. Svoje mesto je našla i peć na drva, a sam di-džej pult nije naglašen i nalazi se naspram peći u vidu nešto izdignutijeg stola“ – objašnjavaju autori.
Plafon unutrašnjeg dela enterijera nosi najdominantniji ukrasni detalj – veliki skif okačen naopako.
Enterijer je u potpunosti zadržao simetriju, uz adekvatnu dinamiku u bojama i materijalima koja rasteruje monotoniju i predvidivost koju simetrija može uneti.
Plafon unutrašnjeg dela enterijera nosi najdominantniji ukrasni detalj – veliki skif okačen naopako i unutrašnjim licem okrenut ka prostoru.
Priča je zaokružena adekvatnom materijalizacijom u vidu drveta i lima za spoljnu arhitekturu, odnosno šperploča dominantnih u enterijeru. Pod je urađen kao deking od cumaru drveta.
Splav koji radi cele godine
DJ Peppe kao naručilac projekta je pred arhitekte postavio još jedan zanimljiv zahtev za ovaj splav: klub mora raditi i leti i zimi. Ovo je, po rečima arhitekata iz Studija Fluid, zahtevalo mnogo ozbiljniju logistiku za zatvaranje prostora:
„Rad splava i tokom zimskog period je podrazumevao termoizolovanu fasadu kao i izolaciju poda i krova. Zbog želje da leti prostor bude što otvoreniji, a zimi topla kućna atmosfera na splavu smo projektovali velike staklene otvore na fasadi koji otvaraju cele svoje površine” – navode iz studija.
Prednja fasada se otvara po sistemu “foldinga”, čime se postigao potpuno otvoren izgled splava leti.
Autori dodaju da bočne strane splava imaju klizne staklene panele koji, kad se želi da splav bude otvoren, ulaze u pilone obložene drvetom, tako da se ne vide.
“Prednja fasada se otvara po sistemu ‘foldinga’. Ovim se postigao potpuno otvoren izgled splava leti, a unutrašnjost izgleda kao natkriveni trem otvoren sa svih strana“ – objašnjavaju iz Studija Fluid.
Jedina zatvorena fasada je ona ulazna. Pri samom pristupu splavu nemate osećaj šta ćete zateći unutra. Svakako, Studio Fluid je na naizgled jednostavan, a u praksi poprilično domišljat način ispunio sve zahteve klijenta.
Probijanje rokova i neplaniran rast cena
Sa vlasnikom kluba smo razgovarali i o izazovima koje je ovaj projekat sa sobom doneo. Nešto što bi u praksi bili tipični projektantski i izvođački problemi, ovde su obogaćeni dodatnim nezgodnim okolnostima koje su naposletku prevaziđene.
„Izazova je bilo dosta. Prvo je usledila Korona, potom rat u Ukrajini, što je dovelo do direktnih i indirektnih uticaja na poskupljenja materijala, kao i poskupljenja radne snage” – navodi poznati beogradski di-džej za naš portal i dodaje:
“Na sve to, nedostatak kvalitetnih majstora i izvođača doveo je do probijanja rokova. Prvobitno je planirano da se objekat radi godinu dana, ali se na kraju radilo tri godine“.
Ukupna cena realizacije porasla je na čak 130 odsto od prvobitno planirane.
Čitavu problematiku sa kojom se struka suočava već duži niz godina, klijent je zaokružio i dodatnim sumiranjem rezultata na praktičnom primeru – ukupna cena porasla je na čak 130% od prvobitno planirane.
Ipak, sudeći po odzivu publike, čini se da će se ovaj projekat isplatiti na više od jednog načina: materijalno i nematerijalno, kulturno, kao klupska i umetnička zaostavština.
Foto-galerija
Faktografija
- naziv projekta: Veslački klub Beograd
- vrsta projekta: ugostiteljski enterijer
- autori: Studio Fluid
- klijent: Perro di Reda – DJ Peppe
- godina realizacije: 2023.
- fotografija: Miloš Martinović