Utisak jedinstvenosti prostora postignut je uvođenjem transparentnih pregrada, kao i povlačenjem dizajnerski ujednačenih poteza.
Po završetku master akademskih studija na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu i višegodišnjeg iskustva stečenog u par arhitektonskih biroa, Milica Šinžar je prikupljeno znanje uložila u osnivanje multidisciplinarnog studija sinzArch, fokusiranog na dizajn enterijera stambenih, ugostiteljskih i poslovnih prostora.
Kako bismo vas na najbolji način upoznali s njenim radom, odlučili smo se da vam predstavimo projekat oblikovanja poslovnog prostora kompanije Stihl, poznatog proizvođača motornih testera i druge ručne električne opreme, izveden 2022. godine na Bežanijskoj kosi u Beogradu, na površini od 2.000 kvadrata.
Moderan prostor prilagođen korisnicima
Imajući u vidu dugu tradiciju firme i njenu rasprostranjenost širom sveta, zahtev klijenta bio je da projekat enterijera odražava njihov brend, vrednosti i viziju, ali da se iskorakom u dizajnu, formira moderan prostor, prilagođen korisnicima, objasnila je Milica Šinžar za naš portal.
Ovaj višenamenski poslovni prostor smešten je u novoizgrađenom objektu, a sastoji se iz dve etaže, gde su u prizemlju smešteni sadržaji showrooma, u kom će moći da se isprobaju sve inovacije, edukativni prostori namenjeni serviserima i saradnicima, kao i zona servisa.
U prizemlju su smešteni sadržaji showrooma, u kom će moći da se isprobaju sve inovacije.
Na spratu se nalazi centralni hol sa recepcijom, koji vodi ka kancelarijama otvorenog i zatvorenog tipa, salama za sastanke i prostoriji namenjenoj za odmor.
Stvaranje jedinstvenog prostora, u kom bi bilo objedinjeno više različitih sadržaja i namena, u kom bi se preplitale formalne i neformalne, zone za rad i odmor, bilo je jedna od polaznih ideja oblikovanja enterijera.
Ambijent koji podstiče kreativnost
Utisak jedinstvenosti prostora postignut je uvođenjem transparentnih pregrada, kao i povlačenjem dizajnerski ujednačenih poteza.
„Pored funkcionalnosti, kao polazne tačke svakog uređenja, bitno je da prostor u kome radimo bude prijatan za boravak. Sve intervencije u enterijeru usmerene su ka zadovoljenju potreba zaposlenih i stvaranju ambijenta u kome će biti produktivni“, objašnjava Šinžar.
Kroz enterijer Stihlovog poslovnog prostora se u detaljima provlači reminiscencija na tradiciju dugu skoro jedan vek.
Dodaje da je inspiracija za enterijer nađena u dugoj tradiciji firme i njenom istorijatu, a u želji da se interpretira na moderan način.
„Stoga se kroz enterijer u detaljima provlači reminiscencija na tradiciju dugu skoro jedan vek, kroz korišćene materijale, boje i forme“, kaže dizajnerka enterijera.
Drvo, beton i metal u detaljima
Što se tiče materijalizacije, saznajemo da se u ovom segmentu težilo stvaranju izbalansiranog dizajna, upotrebom savremenih formi i materijala, među kojima dominiraju drvo i beton, dok je metal primenjen u detaljima, sa ciljem da aludira na industrijski aspekt firme i proizvodnju mašina.
„Jaki akcenti u prostoru praćeni su kombinovanjem sa neutralnijim elementima, dok je dinamika postignuta korišćenjem boja logotipa – narandžaste i sive, a sve upotpunjeno udobnim komadima nameštaja i prirodnim zelenilom“, navodi sagovornica našeg portala.
Za centralni motiv u holu odabrana je prepoznatljiva modularna sofa brenda Prostoria.
Pored ugradnog nameštaja, koji je pažljivo planiran i razrađivan, u enterijeru je korišćen i komadni nameštaj, najvećim delom brendova Steelcase i Orangebox, ali i Bolia, Coalese i True Design.
„Za centralni motiv u holu odabrana je prepoznatljiva modularna sofa brenda Prostoria“, ističe Milica Šinžar.
Istorijat firme na bakarnim tablama
Kada je rasveta u pitanju, korišćena je kombinacija modela radnog i ambijentalnog osvetljenja, u najvećoj meri brendova Trilux, Delta Light i Flos.
Kako jedan od najdominantnijih detalja u enterijeru Šinžar ističe bakarne table koje se nalaze na ulazu, na istaknutoj poziciji, na kojima je prikazan istorijat firme i naznačene lokacije sa Stihl poslovnicama i fabrikama širom sveta.
Izazov u realizaciji bilo je istraživanje materijala i rađenje uzoraka i proba, pre svega bakra tretiranog premazima.
Budući da je enterijer projektovan 2021. godine, pored nabavke, usled situacije izazvane Kovidom, izazov u realizaciji bilo je istraživanje materijala i pravljenje uzoraka i proba, pre svega bakra tretiranog premazima, kako bi se sprečila oksidacija.
Što se pak tiče reakcija nakon završetka projekta, osnivačica sinZarcha ističe na kraju da ih posebno raduju pozitivni komentari klijenta i zaposlenih, ali i svih poslovnih saradnika koji dolaze u prostor.
Foto-galerija
Faktografija
- naziv projekta: Kancelarije kompanije Stihl
- tip projekta: poslovni enterijer
- autorka: Milica Šinžar
- kvadratura: 2.000 m²
- lokacija: Beograd
- godina realizacije: 2022.
- fotografija: Miloš Martinović i sinzArch